Пређи на главни садржај

SISTEMI ZA PLAĆANJE  ELEKTRONSKIM  NOVCEM
PLAĆANJE GOTOVINOM
Plaćanje gotovinom je najjednostavnije i najefikasnije od svih drugih načina. Lako se prenosi od jedne osobe ka drugoj. Čak i veliki iznosi u papirnom obliku, lako se nose u džepu ili tašni. Posle izvršenog plaćanja nema reklamacija, što ga čini vrlo pogodnim za transakcije s malim iznosima. Ne ostavlja nikakav prateći trag iza sebe. Ova poslednja osobina je ujedno i mana sa stanovišta zakona jer je upravo zbog nje  plaćanje gotovinom omiljena metoda plaćanja za ljude angažovane u kriminalnim aktivnostima.
Međutim, pokazalo se da potrošači masovno koriste gotovinu, čak i u zemljama gde se daje veoma velika pažnja, uključujući čitav niz pogodnosti, sredstvima bezgotovinskog plaćanja. Zavisno od zemlje za koju su bili dostupni statistički podaci, u 75% do 95% transakcija koristi se gotovina. Teško je precizno odrediti koje osobine čine gotov novac tako atraktivnim, ali među njima su, bez sumnje, sledeće bitne karakteristike:
Prihvatljivost: Gotovina se skoro svuda prihvata kao oblik plaćanja, nezavisno od vrednosti transakcije.
Garantovano plaćanje: Jedan od razloga za popularnost gotovine je što se fizičkim predavanjem gotovine transakcije završavaju i ne postoji rizik da će plaćanje kasnije biti izbegnuto.


Nema troškova transakcije: Gotovina se jednostavno predaje od jedne osobe drugoj, bez obračunavanja dodatnih troškova. Nije potrebna nikakva autorizacija da li novac zaista pripada datoj osobi, tako da nema potrebe za komuniciranjemn radi te provere, a samim tim nema ni komunikacionih troškova.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Prijatelj KAO

Vežba 7 Naziv vežbe: CRM i anketiranje CRM (Customer Relationship Management) ili prevedeno na naš jezik – Upravljanje odnosima sa kupcima. U savremenim uslovima, kvalitetan odnos sa kupcima predstavlja jedan od osnovnih parametara uspešnosti poslovanja. Zadovoljstvo kupaca dobrom saradnjom ali i poznavanje navika kupaca, njihovih želja i potreba ključni su faktori povećanja njihove lojalnosti u uslovima tržišne konkurencije. Ključ uspeha je konstantno raditi na poboljšanju usluga i odnosa sa kupcima a jedan od načina je saznati što više o njima i iskoristiti dobijene informacije i saznanja u svrhu personalizovanja svoje usluge. Iz prethodno iznetog vidimo da CRM možemo definisati kao strategiju poslovanja i komunikacije sa kupcima čiji je cilj prikupljanje informacija o kupcu. Te informacije se koriste za povećanje zadovoljstva I lojalnosti kupca, kako bi odnos sa njima bio bolji, duži i profitabilniji. Jedna od tehnika za komunikaciju i dobijanje potrebnih informacija od kupaca je